Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-table-builder domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/husator/domains/husator-serwis.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Hamownia motocyklowa

Hamownia

Pomiar na hamowni

Pomiar na hamowni daje nam:
  • sprawdzenie mocy motocykla.
  • sprawdzenie czy zmiany i modyfikacje przynoszą zamierzane efekty.
  • na podstawie badania można stwierdzić czy motocykl ma wymagana ilość mocy względem danych technicznych.
  • moze wskazywać ze z motocyklem jest coś nie tak.
  • daje możliwość sprawdzenia nowego motocykla po zakupie ze moc jest zgodna z parametrami podawanymi przez producenta.

170 zł / brutto

  • 3 pomiary
  • Wydruk z hamowni
  • Paragon lub FV

Pomiar mocy maksymalnej motocykla z wykresem AFR

AFR (Air-Fuel Ratio, czyli stosunek powietrza do paliwa) jest ważnym aspektem badania wydajności silnika motocyklowego na hamowni. Pomiar AFR pozwala na monitorowanie i dostosowanie mieszanki powietrza i paliwa w celu zoptymalizowania wydajności silnika.

Cel pomiaru AFR:

Pomiar AFR ma na celu ustalenie, czy mieszanka powietrza i paliwa jest uboga (zbyt dużo powietrza) lub bogata (zbyt dużo paliwa). Optymalna mieszanka powietrza i paliwa jest istotna dla wydajności silnika, zużycia paliwa oraz emisji spalin.

Sonda lambda:

Aby dokładnie mierzyć AFR, używa się sondy lambda (czujnika tlenu) zamontowanej w układzie wydechowym. Sonda ta monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te dane do kontrolera.

Kontroler AFR:

Kontroler AFR odbiera dane z sondy lambda i na ich podstawie steruje ilością paliwa dostarczanego do silnika. Dzięki temu można dostosować mieszankę do optymalnego poziomu.

Interpretacja wyników:

Optymalny stosunek powietrza do paliwa (AFR) różni się w zależności od typu silnika i warunków eksploatacji. Dla większości silników benzynowych AFR wynosi około 14,7:1 w warunkach normalnej jazdy, ale może się zmieniać podczas przyspieszania lub hamowania. Innymi słowy, optymalna mieszanka jest nieco bardziej bogata podczas przyspieszania i nieco bardziej uboga podczas jazdy na stałym gazie.

Korzyści:

Monitorowanie i dostosowanie AFR na hamowni motocyklowej pozwala uzyskać lepszą wydajność silnika, poprawić osiągi, zwiększyć ekonomiczność paliwa i zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Badania na hamowni:

Podczas testów na hamowni motocyklowej, AFR jest jednym z wielu parametrów, które są monitorowane i analizowane, aby ocenić wydajność silnika. Wyniki pomiarów AFR mogą pomóc mechanikom lub inżynierom w dostosowaniu układu paliwowego i zapewnieniu optymalnych warunków pracy silnika.